Ako sa darí môjmu eshopu TaishiHry po mesiaci

Chcete vedieť ako sa darí môjmu eshopu TaishiHry od jeho spustenia 12.2.2018?

V článku sa dozviete sa počet objednávok od spustenia, hlavné problémy a ich riešenia, ako budem pokračovať ďalej.

ako sa darí môjmu eshopu TaishiHry po prvom mesiaci fungovania - CaseStudy

Pre tých, ktorí počujú o eshope TaishiHry prvý krát, tak Vás uvediem do deja.

Jedná sa o nový eshop so spoločenskými hrami, hlavne pre dospelých.

Na základe mojich niekoľkoročných skúseností s mojim prvým eshopom TaishiFolie.sk, som sa rozhodol pustiť do úplne inej oblasti, s ktorou som zatiaľ nemal žiadne skúsenosti.

Platforma pre eshop TaishiHry je eshop na prenájom od Rocketoo. Prečo som sa pre nich rozhodol sa dočítate v mojom predchádzajúcom článku Začíname s Rocketoo.

 

Takže ako na tom sme?

Nebude to žiadne prekvapenie, ale zatiaľ sa mu nedarí vôbec nijak. A to hneď z niekoľkých dôvodov:

  1. Málo produktov
  2. Vyššie ceny ako konkurencia
  3. Žiadne referencie
  4. Čas

 

1. Málo produktov

V deň spustenia eshopu som mal na eshope 6 produktov. Asi je Vám jasné, že so 6 produktami zázraky nespravíte, navyše to nevyzerá ani veľmi dôveryhodne pre návštevníkov.

Na produktoch si dávam dosť záležať a preto ku každému jednému produktu robím vlastný popis, nahrávam vlastné obrázky. Pomôže to do budúcnosti hlavne v oblasti SEO.

Kedže eshop chcem stavať hlavne na organickej návštevnosti, vlastné popisy produktov sú veľmi dôležité, rovnako ako obrázky. No prvé výsledky sa väčšinou prejavia až po niekoľkých mesiacoch.

 

Riešenie problému:

Neustále pridávam nové produkty, momentálne sa mi podarilo po pracovnej sobote dostať na číslo 23 produktov, no už o pár dní prídu ďalšie nové hry.

Eshop už začína vyzerať dôveryhodnejšie, už som spokojnejší s ponukou produktov, no neprestávam pracovať.

TaishiHry nové produkty do eshopu

 

2. Vyššie ceny ako konkurencia

Čo bolo moje prvé nepríjemné zistenie o oblasti stolných hier?

Nízke marže.

Keď som videl prvý veľkoobchodný cenník od prvého dodávateľa hier, nevšimol som si to hneď a po pravde ani som to neriešil.

Všimol som si to až pri ďalšom cenníku iného dodávateľa, kde mal aj presne uvedené marže v percentách pri každom produkte. Všetky marže boli vo výške cca 20%, max. do 30%.  O to horšie, že odporúčaných cien z veľkoobchodného cenníku sa málokto z konkurencie držal, resp. sa toho nedržal ani sám obchodník.

Nemám rád nízke marže, pretože Vám potom ostáva málo peňazí na ďalší rozvoj eshopu. Pri nízkych maržiach Vám neostáva veľa peňazí na reklamu, na nákup ďalšieho tovaru, nehľadiac na to, ak by ste sa tým chceli uživiť.

 

Kde je problém?

Problém nízkych marží vidím hlavne v tom, ako sa dostane hra ku zákazníkovi. Je to proces s viacerými článkami.

Výrobca hry – oficiálny distribútor (ktorý hru napríklad preloží do slovenčiny) – predajca – zákazník

Vzhľadom na to, že výrobca hry chce zarobiť na svojom nápade, oficiálny distribútor chce tiež niečo zarobiť, nakoľko sa musí naskladňovať vo väčšom a predajca chce tiež niečo zarobiť. Tak už tá výsledna marža, nie je pre predajcu až taká veľká.

Samozrejme najlepšie riešenie je vždy nakupovať priamo od výrobcu, nakoľko predajca si potom určuje svoju maržu. No tu nemôžem obísť distribútorov, nakoľko robia preklady a majú aj výhradné práva. Takže budeme hľadať iné spôsoby.

Výrobca, výhradný distribútor alebo veľkoobchod, predajca, zákazník

Ako vyriešiť nízke marže?

Jednoducho, zdvihnete predajné ceny, a tým sa zvýšia Vaše marže automaticky. Avšak pri vyšších cenách treba rátať s nižšími predajmi.

Alebo môžete ísť druhou cestou, a to snažiť sa predávať, čo najviac aj napriek nízkym maržiam a bojovať s konkurenciou iba cenou.

Výber je na Vás, no ja si vždy vyberiem prvú možnosť a snažím sa poskytnúť za vyššiu cenu aj nejakú pridanú hodnotu.

 

3. Žiadne referencie

Eshop bez referencii pôsobí nedôveryhodne. Vzhľadom na to, že nechcem klamať zákazníkov s falošnými referenciami, tak ich tam nebudem pridávať nasilu.

 

Riešenie problému s referenciami:

Získať prvé predaje a pýtať si od prvých zákazníkov referencie.

Uvažujem o pridaní referencií s môjho prvého eshopu, aby získali dôveru, že aj s týmto eshopom, by mohli mať podobné skúsenosti.

 

4. Čas

Nechcem sa vyhovárať, že som nemal čas na tento eshop, no je pravda, že mi do môjho programu vošli niektoré nečakané veci. Ostalo mi menej času na TaishiHry.

Ale na druhej strane som stihol odskočiť do Álp a zasnowboardovať si (splnený sen), stihol som aj Jasnú cez ďalší víkend. Začal som riešiť presun môjho prvého eshopu TaishiFolie zo Shoptetu (dôvody vysvetlím v ďalšom článku).

No vďaka tomu, že sa počasie dosť pokazilo, mal som čas zamakať a popridávať konečne zvyšné produkty do eshopu. Teraz si musím už len lepšie rozplánovať čas a nájsť niekoho na nahadzovanie nových produktov za mňa.  Ak by ste o niekom vedeli, napíšte mi na info@eshopovac.sk, vďaka 

 

A čo ďalej?

Aké kroky budú nasledovať, aby som získal prvé predaje? Určite sa nevzdávam, práveže ešte len začínam. Prinajhoršom to bude cenná skúsenosť 🙂

Taishihry návštevnosť Google analytics casestudy

Návštevnosť

  1. Takže máme už ako takú prvú organickú návštevnosť, máme už viacero produktov, je na čase nahnať do eshopu ďalších ľudí, skúsime využiť platenú reklamu na niekoľko dní.
  2. Na Blog pridám ďalšie recenzie na produkty a nové videá, aby nám to pritahlo novú organickú návštevnosť.
  3. Pokračovať na sociálnych sieťach s príspevkami, zapojím platené zvýraznenie príspevkov tzv. boost
  4. Pohľadať možnosti na linkbuilding – komentáre na fórach, atď.

 

Ceny

  1. Mohol by som dočasne znížiť ceny na všetkých produktov, aby som získal predaje. No nechcem deformovať trh a podbíjať konkurenciu.
  2. Môžem znížiť dočasne cenu na pár produktoch, na nalákanie ľudí do eshopu. Uvidíme ako to zafunguje.

 

Produkty

Budem pokračovať v rozšírovaní ponuky produktov.

 

Nové možnosti

Skúsime Bazoš, prípadne iné weby na spropagovanie sa, aspoň na začiatok. Tak som začínal s prvým eshopom TaishiFolie

 

ciele na rok 2018 s eshopom TaishiHry

 

Ciele na tento rok (2018) s eshopom TaishiHry:

  • Zaviesť platby kartou
  • Rozšíriť ponuku na minimálne 100 rôznych hier
  • Nájsť si človeka na nahrávanie nových produktov (zaberá to veľa času)
  • Dostať sa s eshopom na obrat 1000 Eur/mesačne

Ďalšie ciele:

Nájsť ďalšie druhy produktov, ktoré by som zaradil do ponuky

 

Ak chcete vedieť ako sa mi bude ďalej dariť s mojim novým eshopom, tak sledujte naďalej môj blog Eshopovac.sk, moju fanpage na Facebooku Taishi, pridajte sa do skupiny Podnikanie s eshopom, alebo sa prihláste na odber môjho kanálu na Youtube.

Taishi

Taishi

Volám sa Patrik Popelič a podnikám od roku 2013, prevádzkujem eshop s fóliami na autá, venujem sa online marketingu, blogujem a pomáham začínajúcim podnikateľom na základe vlastných skúseností. Chcem, aby podnikalo viac ľudí a aby sa mali vďaka tomu lepšie.
Taishi

Komentáre

Komentáre