čo ma vplyv na dosah tzv. reach príspevkov na facebooku Eshopovac

 

Máte vlastné podnikanie, vlastný web a Facebookovú fanúšikovskú stránku?

Ak ste odpovedali na tieto otázky áno, tak je to dobrý začiatok.

Ak chcete aj Vy vedieť ako zvýšiť dosah Vašich príspevkov na Facebooku, tak si pozrite video alebo prečítajte článok nižšie.

 

Chcete vedieť ako zvýšiť dosah príspevkov na Facebooku?

Ja využívam na podporu svojho podnikania Facebook, blog, email a ďalšie veci.

Ak ešte nepoužívate Facebooku na podporu svojho podnikania, tak sa oberáte o zákazníkov.

Facebook je najrozšírenejšia sociálna sieť na Slovensku aj v Česku. Ak tu podnikáte, tak je veľmi pravdepodobné, že ju využívajú aj Vaši potencionálni zákazníci, či už sú to samotní ľudia alebo firmy.

Na facebooku komunikujete pomocou rôznych postov – obrázky, text, články, videá.

Facebook však nezobrazuje Vaše príspevky všetkým fanúšikom, no vy toto číslo viete ovplyvniť.

Podľa prieskumu Locowise je priemerný dosah príspevkov na Facebooku iba 2,6%, čiže ak máte napríklad 1000 fanúšikov, tak Facebook ukáže Váš príspevok iba 26 ľudom. Ak chcete, aby ich zobrazilo viacerým, musíte zvyšovať dosahy pomocou Like-ov, komentárov a zdieľaní.

zdroj: http://www.startitup.sk/25-faktov-socialnych-sietach-ktore-by-mal-poznat-kazdy-podnikatel/

 

Čo má podľa Vás najväčší vplyv na dosah Vašich príspevkov?

Páči sa mi to (Like), komentáre alebo zdieľania?

Sú to práve zdieľania. Samozrejme k zvyšovaniu dosahu pomáhajú aj likes a komentáre, no najviac zvyšujú dosah príspevku zdieľania.

Ak sa budú vaše príspevky zdielať, tak sa budú voľne šíriť zadarmo, a to je predsa skvelé 🙂

 

Dosah 14 tisíc vďaka jednému príspevku

V čase, keď som zdieľal článok mala moja FB stránka okolo 400 fanúšikov a dosah príspevku bol 14 tisíc. Bol to pre mňa celkom úspech.

Zdieľal som článok o Viktorovi Vincejovi-Digitálnom nomádovi, s ktorým som spravil rozhovor pre MladiPodnikatelia.sk – má cez 300 páči sa mi, niekoľko zdieľaní aj na Google+ a LinkedIn.

 

Zdieľaní bolo 18 cez moju stránku, avšak v skutočnosti tých zdieľaní bolo omnoho viac.

Dosah príspevku 14 tisíc pri ani nie 500 likes

Ako aj Vaše príspevky môžu mať viac zdieľaní?

Ako som už spomínal najviac pomáhajú šíreniu zdieľania tzv. Shares, ak raz niekto zdieľa článok, tak je možné, že niekto bude zdieľať, už ten zdieľaný článok a začne sa tak šíriť virálne medzi ľudí.

Týchto 5 bodov Vám pomôže získavať viac zdieľaní, ak sa ich budete držať:

1. Písať dlhé a zaujímavé články

Online marketingová agentúra Visibility analyzovala svoje články a zistili, že články ktoré majú viac ako 1000 slov, si zobrazí 4,7x viac ľudí, ako tie pod 500 slov.

A nielen to, okrem toho ich aj ľudia viac zdieľajú a sú úspešnejšie vo vyhľadávačoch.

Visibility výskum dlhsie clanky zdiela viac ludi, vacsi dosah prispevkov

 

Zdroj: https://www.facebook.com/VISIBILITYsk/

2. Požiadať o zdieľanie

Nebojte sa požiadať čitateľov alebo fanúšikov o zdieľanie, buď priamo v článku na konci napríklad: “Ak sa Vám tento článok páčil, zdieľajte ho svojim priateľom.”

Alebo to uvedťe do textu pri príspevku na Facebooku. Môžete skúsiť aj inú formu.

3. Tlačidlá na zdieľanie CTA prvky (call to action) 

Do článku pridajte výzvu k akcii, ak chcete aby článok zdieľali, tak im to zjednodušte a dajte im tieto tlačidla na zdieľanie.

4. Vy to celé začnete

Začnite zdieľať svoj článok vo Facebookových skupinách, ďalej na svojom profile, na svojej fanpage, na LinkedIn, Google+, atď.

5. Zvýraznite príspevok

Šírenie môžete podporiť aj pár eurami pomocou Facebook reklamy na zvýraznenie príspevku (tzv. Boost post).

Cieliť príspevok môžete na fanúšikov Vašej stránky, alebo aj na ich priateľov alebo si zvolíte úplne inú skupinu ľudí podľa záujmov, veku, atď.

Náš dosah 14 tisíc bol bez platenej reklamy.

 

Čo funguje Vám, ako zvyšujete dosahy Vašich príspevkov vy? Napíšte mi svoj názor do komentárov.

 

Ak sa Vám článok páčil alebo sa dozvedeli niečo nové zdieľajte ho, alebo podporte Like-om. Čím viac zdieľaní, tým väčšia motivácia pre mňa dávať rady a tipy.

Taishi

Taishi

Volám sa Patrik Popelič a podnikám od roku 2013, prevádzkujem eshop s fóliami na autá, venujem sa online marketingu, blogujem a pomáham začínajúcim podnikateľom na základe vlastných skúseností. Chcem, aby podnikalo viac ľudí a aby sa mali vďaka tomu lepšie.
Taishi

Latest posts by Taishi (see all)

Komentáre

Komentáre

About Taishi

Volám sa Patrik Popelič a podnikám od roku 2013, prevádzkujem eshop s fóliami na autá, venujem sa online marketingu, blogujem a pomáham začínajúcim podnikateľom na základe vlastných skúseností. Chcem, aby podnikalo viac ľudí a aby sa mali vďaka tomu lepšie.