Warning: Use of undefined constant minor - assumed 'minor' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /data/6/9/69705cab-cbdf-4148-a74a-1e0d3120f3cb/eshopovac.sk/web/wp-config.php on line 7
Prečo som odišiel so svojim eshopom zo Shoptetu - Eshopovač

Prečo som odišiel so svojim eshopom zo Shoptetu

Po cca roku pôsobenia na Shoptete odchádzam so svojim eshopom TaishiFolie.sk na inú platformu.

Ostávam stále na eshope na prenájom, ale mením firmu, na ktorej mi eshop bežal.

Shoptet ma jednoducho sklamal vo viacerých veciach a už ma omrzelo čakať či sa niečo zmení.

Viac sa dozviete nižšie.

odchádzam zo shoptetu ku konkurencii so svojim eshopom TaishiFolie

 

Hlavné dôvody môjho odchodu zo Shoptetu

  • platby kartou iba od GoPay (veľmi nevýhodne podmienky pre mňa – 1.75% + platby za prevod na Váš účet a ďalšie hlúposti)
  • učtovníctvo iba cez Pohodu
  • krátko po prechode z Atomeru boli na Shoptete časté výpadky, kompenzácia žiadna
  • minimum prepojení na slovenských dopravcov a celkovo na slovenské SW, hoci si platíte rovnako ako český kolegovia
  • nepohodli sme sa so spolumajiteľom Shoptetu pánom Uďanom na ich prístupe k iným platobným bránam
  • export pre môjho účtovníka, ktorý som musel vždy manuálne doupravovať, lebo shoptet ho generoval inak ako potrebuje
  • stúpali mi pravidelne náklady na ich platformu, začínal som niekde na 15-20 Eur mesačne, odchádzam pri cca 32 Eur/mesačne, a to som nemal veľa vecí zapnutých

 

Aby som nebol zlý, že Shoptet len kritizujem, tak musím uznať, že:

  • po grafickej stránke to bolo podstatne lepšie oproti predchádzajúcemu Atomeru,
  • výborné zobrazenie štatistík z predajov produktov, návštevnosti, obratov,…
  • ako prvý mali plne funkčný FB pixel pre FB reklamy, čo bol aj hlavný dôvod, prečo som k nim prešiel (no keby som vtedy vedel, že nebudú mať inú možnosť platby kartou, tak by som neprešiel)
  • vďaka nekompletnému presunu produktov, som sa donútil spraviť nové popisy a nové fotky, čo mi v konečnom dôsledku pomohlo nakopnúť eshop a predaje mi pekne stúpli

 

A kam som prešiel?

Prešiel som k Rocketoo, kde mám aj svoj nový eshop TaishiHry.sk. Viac o Rocketoo a mojom novom eshope sa dozviete v tomto článku.

Ako sa vraví, kráľ je mŕtvy, nech žije nový kráľ.

rocketoo novy kral eshopov na prenajom

Čo bolo a je super na Rockete?

1. Programátori z Rocketoo pripravili modul na prechod zo Shoptetu k Rocketoo, vďaka ktorému si viete vyexportovať všetky svoje produkty a zákazníkov a kompletne ich nahrať so všetkým (obrázky, popisy, výrobcov, kódy, sklad,…)

To bolo super, lebo keď som prechádzal z Atomeru na Shoptet, jediná možnosť bola nahrať xml súbor, z ktorého aj tak väčšina nefungovala dobre a musel som veľa vecí nahadzovať manuálne. Takže tento modul mi veľmi uľahčil celý prechod.

2. Super bolo, že som hneď ako prvé začal riešiť platby kartou, čo bol hlavný dôvod prechodu. Dohodol som si Comgate za 0.99%, dokonca bez aktivačného poplatku, ktorý mal byť pôvodne 100 Eur. Rovno som to dal aj pre druhý eshop TaishiHry, takže som zabil 2 muchy 1 ranou.

3. Super je, že mám všetky funkcie za jednu cenu (momentálne Basic za 30Eur/mesačne), už teraz ma to stojí menej ako ma stál Shoptet, a to môžem mať až do 1000 produktov. Tam by som si ešte musel dosť priplatiť s tými modulmi, ktoré som potreboval.

4. Mám už konečne plne zabezpečený eshop s HTTPS, vy by ste mali mať čím skôr tiež. Prečo? Dozviete sa v mojom článku o HTTPS zabezpečení.

5. Aj keď má Rocketoo menej šablón, mám viac možností na grafické úpravy, ako som mal na Shoptete

6. Mám rovnako moderný vzhľad ako Shoptet, snažil som sa dokonca, čo najviac zachovať pôvodný vzhľad eshopu, aby to nebolo šok pre zákazníkov, že kam to prišli.

7. Na administráciu som si rýchlo zvykol a už sa v nej celkom dobre orientujem nakoľko je dosť intuitívna.

 

Čo nebolo až tak super

Aj napriek modulu na prechod, ktorý mi to výrazne uľahčil, som musel ešte spraviť viacero vecí. No to by ste museli asi všade.

  • skopírovať všetky informačné stránky – Obchodné podmienky, Kontakt, O nás, Doprava a platba, atď…
  • prekopírovať všetky články z blogu
  • presunúť všetky obrázky, našťastie sa to dá pomocou FTP
  • popridávať presmerovania, ktoré som už mal predtým pridané na shoptete + nové nakoľko každá platforma má inú štruktúru URL adries (napr. ako sa zobrazuju kategórie, ako sa zobrazujú jednotliví výrobcovia)

 

Prechod na inú platformu zaberie dosť času, hlavne ak máte aj iné veci na starosti.

Ja som to robil veľmi postupne a využil som 30 dní na testovanie platformy.

Samotná zmena DNS nastavení je rýchla, ale trvá to pár hodín, kým sa to celé preklopí.

 

Na čo nezabudnúť pri prechode na inú platformu

  • kód Google Analytics treba znovu pridať na nový eshop do administrácie
  • okrem kódu si nezabudnite pridať nové URL adresy cieľov, ak sledujete konverzný pomer svojho eshopu cez Analytics
  • ďalšie skripty ako napríklad Hotjar treba tiež pridať resp vložiť do stránky
  • pravdepodobne sa Vám zmenil XML feed pre Heuréku, dostupnostný XML feed tiež a treba si nastaviť aj kľúče pre meranie konverzií a Overené zákazníkmi
  • znovu zadať kód pre online chat
  • zadať FB pixel kód do administrácie eshopu
  • nechajte si zadné vrátka, pre prípadne problémy (predchádzajúci eshop, hneď nerušte, radšej si zaplaťte ešte mesiac do rezervy, nikdy neviete, čo sa môže stať)

 

ruzovy svet ruzove okuliare nic nie je take ruzove ako sa zda

 

Nič nie je také ružové, ako sa zdá

Rocketoo nie je bezchybné, ale to nie je žiadne riešenie (pozrite si najčastejšie eshopové platformy na prenájom s ich kladmi a zápormi).

Majú ešte veľa textov, ktoré sú iba v češtine, ale viete si ich opraviť a zároveň oni ich postupne opravujú.

Samozrejme občas niečo ešte nefunguje, dolaďujú niektoré veci, ja im všetko hneď hlásim a s ich podporou som maximálne spokojný.

 

Základ je, aby Vás eshopová platforma nebrzila v raste, ak sa tak deje, treba odísť.

Nie ste predsa strom, že neviete odísť.

 

Budem Vás informovať o priebehu, čo padlo dole, čo stúplo atď. Sledujte naďalej moju FB fanpage alebo sa rovno pridajte do skupiny Podnikanie s eshopom