Ešte nemáte online chat na svojom eshope? Zvýši Vám to predaje

“Poradím Vám s niečim?” Veta, ktorú asi všetci dobre poznáme z kamenných obchodov.

Online chat je ako Váš predavač v obchode, za ktorým chodia ľudia, ak niečo nevedia nájsť, alebo potrebujú poradiť.

Tento predavač sa nevnucuje, ale je ho vidieť. Okno s chatom je na väčšine eshopov a webov vpravo dole, takže ľudia si už zvykli a vedia, kde ho majú hľadať.

A to je aj hlavný rozdiel oproti kamenným predajniam, kedy častokrát neviete nájsť nejakého predavača, ktorý by Vám poradil a preto niekedy odchádzate a nenakúpite.

 

Zvyšovanie konverzií pomocou Online chatu

online chat zopim smartsupp viac konverzii eshop eshopovac.sk

Online chat teda pomáha zvyšovať počet konverzii vo Vašom eshope. Ak sa pýtate ako?

Reálne ukážky:

“Dobrý deň. Chcel by som objednať tovar : Modrú matnú chrómovú fóliu 152x500cm ako môžem objednať taký rozmer?”

Zákazníkovi teda už stačilo len napísať, aby vložil 5ks tovaru do košíka a objednávka bola hotová. Ak by na to neprišiel sám, mohlo sa stať, že by odišiel bez dokončenia objednávky.

“Zdravim kolko je potrebne folii na audi a4?”

Odpovedal som zákazníkovi, že je potrebných cca 15 bežných metrov a zákazník tak vedel, koľko metrov fólie potrebuje a spravil objednávku. 

Pripravte sa na veľa otázok, častokrát aj na informácie, ktoré máte uvedené na stránke, ale zákazníkovi je pohodlnejšie sa Vás na to spýtať, ako to hľadať.

Ok, chcem online chat, aké mám možnosti?

 

Zopim vs. SmartSupp

ZopimChat – anglický, najviac rozšírený, dá sa využívať aj zadarmo, no s príplatkami prichádzajú ďalšie možnosti a funkcie

SmartSupp – český, online chat spolu s nahrávaním zákazníkov v jednom (táto možnosť, však nie je zadarmo), dá sa vyskúšať na 30 dní zdarma, samotný chat sa dá využiť aj zadarmo a podobne s vyšším mesačným alebo ročným poplatkom viac možností

Výhodou oboch týchto online chatov je aj to, že viete sledovať, na ktorej stránke sa Váš návštevník práve nachádza, aj ktoré ďalšie Vaše stránky si pozrel.

Oba softwary majú vytvorené aj aplikácie do mobilov, takže svojim návštevníkom viete odpovedať aj z mobilu.

Existujú aj ďalšie možnosti ako LiveAgent, LiveChat, LiveChatoo, …no tieto dva sú u nás najpoužívanejšie.

 

Online vs. Offline

Keď sa prihlásite do administrácie live chatu alebo pomocou mobilnej aplikácie, tak bude zobrazovať Vašim návštevníkom, že ste Online. V opačnom prípade bude ukazovať, že ste offline a návštevníci Vám môžu zanechať správu.

Poznámka: Presné znenie textov online aj offline si viete nastaviť.

Pripravte sa na to, že ak budete online, tak tých otázok za deň môže byť dosť veľa. Ak sa venujete eshopu sám/sama, tak Vás to môže dosť vyrušovať od práce, kedže návštevníci očakávajú, že budete odpovedať ideálne hneď, keď Vás vidia online.

Prečítajte si aj kedy je dobré byť online a možno tiež zavediete večerný chat ako dedoles.sk

Ja osobne som pravidelne offline, nakoľko eshop zatiaľ spravujem sám a venujem sa aj iným projektom. No otázky od ľudí prichádzajú tiež, ako to môžete vidieť aj na obrázku nižšie (iba zanechané správy, keď som offline).

zopim live chat online offline zanechane spravy od navstevnikov taishifolie eshopovac Patrik Popelic

Výhodou týchto online chatov je, že aj keď ste offline, tak Vám zanechaná správa príde emailom okamžite. Často tak prekvapím návštevníkov, pretože im dosť rýchlo odpoviem, aj keď vidia, že som offline.

Ako vložiť chat do stránky?

Ak máte eshop na prenájom, tak pravdepodobne máte aj možnosť vkladať časti kódu do sekcie <head> alebo <body>. Kód online chatov sa vkladá do sekcie <head>.

Pri Zopime tento kód resp. script nájdete v sekcii Widget, po prihlásení do administrácie, alebo hneď po registrácii. Kód Vám pošlú aj emailom.

online live chat vlozit do eshopu script kod Eshopovac

V smartSuppe Vám tento kód zobrazia hneď po prihlásení, alebo ho nájdete v sekcii chat box, po prepnutí na chat kode hore na lište. Alebo ho taktiež obržíte emailom po registrácii.

smartsupp vlozit skript kod do eshopu na stranku eshopovac

Ak máte eshop na wordpress teda woocommerce, môžete využiť existujúce pluginy, kde vložíte len API klúč. Návody nájdete na stránkach Zopimu aj SmartSupp. Prípadne to môžete zveriť do rúk Vášmu programátorovi.

 

Hotjar – zisti, kde najviac klikajú tvoji návštevníci

Nahrávanie zákazníkov poskytuje aj samostatná služba HotJar, túto službu využívam na viacerých svojich weboch, nakoľko z nej viete vyťažiť dôležité údaje. Vidíte reálny pohyb zákazníka po Vašich stránkach, kde klikol, kde sa pozastavil, kde skončil, atď.

Okrem nahrávania slúži hotjar hlavne na vytváranie tzv. Heat máp, čiže Vám pomocou rôznych farieb ukazuje kde najviac klikajú Vaši návštevníci. Červená (teplá farba) ukazuje najviac klikov, modrá (chladná farba) najmenej.

heat mapy teplotne mapy kde klikaju vasi navstevnici hotjar eshopovac.sk

Nedávno hotjar pridal aj ďalšie možnosti:

  1. Vytváranie dotazníkov pre návštevníkov – vyskakovacie okno s dotazníkom, pomôžte nám vylepšiť naše služby pre Vás,…
  2. Formuláre – majú Vaše formuláre zbytočne políčka? Na ktorých návštevník zbytočne strávi veľa času,…
  3. Predajné lieviky – nastavíte sled stránok, na ktoré by mal návštevník postupovať, uvidíte kde a prečo asi skončil
  4. Prieskumy – spýtajte sa Vašim návštevníkov prečo sa nezaregistrovali? prečo nedokončili nákup, atď

Hotjar Vám poskytne dôležité údaje, ktoré viete následne analyzovať

Výhodou Hotjaru je, že ho viete využívať aj zadarmo, ale s určitými obmedzeniami.

 

Môj tip pre Vás: Zopim + Hotjar = v základe obe zdarma

Aký online chat využívate vy? Napíšte mi do komentárov nižšie

Budem rád, ak podporíte tento článok stlačením Páči sa mi alebo ho môžete Zdieľať priateľom.